Dolewacie w zime jakieś uszlachetniacze do TDI?
Zwiń
X
-
PZDR dla wszystkich.
Wszystkie preparaty do diesla mają na celu niedopuszczenie do wytrącenia się w paliwie parafiny, która zatyka filtr paliwa ( chyba że ktoś założył podgrzewany). w Dużych miastach nie ma problemu i na stacjach jest tzw. zimowa ropa która wytrzymuje do -25 st. C ( przynajmniej powinna). Gorzej w trasie, można nalać nie wiadomo co i po nocy może być problem z zapaleniem.
Ja nalewam specyfiku z napisem "Shell depresator" za jakieś 20 pln za 0,5 l i jest ok.
Komentarz
-
-
To nasze Octavki nie mają podgrzewanego filtra??? W książce serwisowej wyczytałem, żeby niczego nie dolewać :evil:
Nigdy niczego nie lałem, paliwo tankuję tylko na BP i nigdy nie miałem żadnego problemu z odpaleniem, nawet po zimowym długim postoju. Sam nie wiem co na ten temat sądzić. Zapytam inaczej:
Czy komuś wytrąciła się już w Octavii parafina i gdzie tankował?
Ale piszcie tylko o Octavii a nie innych klekotach, albo że kolega koledze powiedział, że jego inny kolega itd. Tylko konkrety!
Może się okazać że tankowano na Krzak-Oil :wink:Pozdrawiam, Dezet
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DezetTo nasze Octavki nie mają podgrzewanego filtra??? W książce serwisowej wyczytałem, żeby niczego nie dolewać :evil:....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DezetAle czy przydarzyło się to komuś z NAS, tj. użytkowników forum? Ciekaw jestem bardzo.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
DEZET.... mnie się przytrafiło bliskie spotkanie z parafiną, dawno temu po wizycie na stacji CPN (kidyś takie były) , jeszcze nie było Oktawek, miałe wtedy Merca W115 (przejściówka) z wolnossącym dieslem o poj. 2200. W każdym razie układ zasilania taki sam. Siedziałem w środku na mrozie -18 a silnik mógł pracować tylko na wolnych obrotach bo jak dodałem gazu to gasł. Siedziałem tak ze 3 godz. dokąd nie podgrzała się trochę ropa w zbiorniku od tej powracającej z silnika. Później po mału, po mału i dojechałem na stację Neste, nalałem zimowej ropy i jakiegoś specyfiku Castrol cośtam i pomogło jak ręką odjął.
Problem polega wyłącznie na tym że parafina zatyka filtr paliwa, ale teraz wymyślili coś takiego jak podgrzewane filtry i zbiorniki. niestety tylko w wersjach na skandynawię. :!:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftW pompie to jest problem, ale juz w PD-ku taki problem chyba nie istnieje, bo nawet producent chlodnice paliwa dolozyl
A co będzie jak autko postoi na mrozie przez noc ? Nie ma siły : parafinka się odłoży na filtrze z zgubnymi skutkami.
Z kolei chłodnica paliwa zwrotnego to zupełnie inna historia : w silnikach PD paliwo przepływa przez obszary o bardzo wysokiej temperaturze, po czym wieksza jego cześć wraca do zbiornika. A gorące paliwo w zbiorniku, to chyba nie jest rzecz porządana ?
pozdrawiam
[ Dodano: Wto 06 Lut, 07 21:58 ]
Ubiegłej zimy dolewałem jakiś preparat shell'a, raczej tytułem "asekurnactwa" bo i tak tankuje Vervę, V-Power lub Ultimate. Na destrybutorze z ON-Verva widziałem komunkat, o temp "blokowania filtru paliwa" : -35 stopni. Czyli że musiałoby nieźle przycisnąć aby na vervie był jakiś problem - o ile komunikat był prawdziwy.
Podejrzewam że V-Power i Ultimate mają podobne "właściwości"
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DezetTrochę mnie wystraszyliście. Kupiłem dziś jakiś szuwaks i też dolałem. Cóś prószyć powoli zaczyna, może i mrozek się zbliża....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
Komentarz